آمار مطالب

کل مطالب : 1148
کل نظرات : 10

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 173
باردید دیروز : 143
بازدید هفته : 427
بازدید ماه : 412
بازدید سال : 5812
بازدید کلی : 146121

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فجر و آدرس aryamanesh76.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 4 دی 1395
نظرات
شورای امنیت روز جمعه، طی قطعنامه ای خواستار پایان شهرک سازی رژیم صهیونیستی در قلمرو اشغالی فلسطینی ها شد. ایالات متحده، در یک سنت شکنی، این قطعنامه را وتو نکرد و به آن رای ممتنع داد.

سرویس جهان مشرق - شورای امنیت سازمان روز جمعه، طی قطعنامه ای خواستار پایان شهرک سازی رژیم صهیونیستی در قلمرو اشغالی فلسطینی ها شد. ایالات متحده، در یک سنت شکنی، این قطعنامه را وتو نکرد و به آن رای ممتنع داد.

به گزارش شبکه خبری NBC، قطعنامه به پیشنهاد نیوزلند، مالزی، ونزوئلا و سنگال در شورای امنیت مطرح شد. مصر که جزو بانیان این قطعنامه بود، با فشار ایالات متحده و شخص دانلد ترامپ، در آخرین ساعات خود را کنار کشید.

رای قاطع شورای امنیت علیه اسراییل و خشم جمهوری خواهان و صهیونیست ها 

ترامپ و صهیونیست ها از دولت ایالات متحده خواستند که این اقدام را وتو کند. در نهایت این قطعنامه با 14 رای موافق و یک رای ممتنع به تصویب رسید. این اولین قطعنامه درباره موضوع فلسطین و رژیم صهیونیستی است که در 8 سال اخیر به تصویب رسیده است.

عدم دخالت ایالات متحده به نفع رژیم اسراییل، می تواند نشانه تجدیدنظر در سنت آمریکا در دفاع از رژیم صهیونیستی در برابر قطعنامه های سازمان ملل باشد. ناظران، این را یک تلاش مستاصلانه توسط شورای امنیت برای پایان دادن به شهرک سازی غیرقانونی صهیونیست ها و احیای مذاکرات سازش فلسطین-اسراییل، پیش از شروع رسمی دوره ریاست جمهوری ترامپ، دانسته اند.

رییس جمهور منتخب ایالات متحده، اعلام کرد که به تل آویو برای از سرگیری مذاکرات با فلسطینی ها فشاری وارد نخواهد کرد. ترامپ بعد از تصویب قطعنامه، توئیت کرد: " امور سازمان ملل بعد از 20 ژانویه(مراسم تحلیف رییس جمهور جدید) متفاوت خواهد بود."

نتانیاهو تصویب قطعنامه را نکوهش کرد و گفت که دولتش به مفاد آن پایبند نخواهد بود. او در اظهاراتی مضحک مدعی شد: " در زمانی که شورای امنیت کاری برای جلوگیری از «کشتار» نیم میلیون نفر! در سوریه انجام نمی دهد، به طرز شرم آوری علیه تنها دموکراسی حقیقی خاورمیانه دست به یکی کرده است!"

او که مدت هاست رابطه ای سرد با باراک اوباما دارد، کاخ سفید را متهم کرد که " در پشت صحنه با سازمان ملل تبانی کرده است." نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه خود اضافه کرد:

" اسراییل به دنبال همکاری با رییس جمهور منتخب، دانلد ترامپ، و همه دوستان اسراییل در کنگره، از جمهوری خواه و دموکرات، است تا آثار مخرب این قطعنامه مسخره را بلا اثر کند."

رای قاطع شورای امنیت علیه اسراییل و خشم جمهوری خواهان و صهیونیست ها 
 

وزیر خارجه آمریکا، جان کری، هم درباره این قطعنامه گفت که " آمریکا تنها با یک هدف اصلی عمل کرد: حفظ امکان راه حل دو کشوری." کری ادامه داد:

" این آینده، اکنون به واسطه تروریزم، خشونت و تحریکات مستمر و اقدامات بی سابقه برای گسترش شهرک ها از سوی مخالفان آشکار راه حل دو‌ کشوری، در خطر است. به همین دلیل نمی توانیم بر سر راه قطعنامه ای در سازمان ملل بایستیم که روشن می کند که هر دو طرف باید در جهت حفظ امکان صلح اقدام کنند."

کری به منتقدان دولت آمریکا به ویژه صهیونیست ها و جمهوری خواهان کنگره، کمک های دولت اوباما به امنیت رژیم اسراییل را، از جمله بزرگ ترین بسته کمک های نظامی تاریخ آمریکا، یادآور شد.

اما اعضای جمهوری خواه کنگره، بالاتفاق مخالف نظر دولت هستند.

رای قاطع شورای امنیت علیه اسراییل و خشم جمهوری خواهان و صهیونیست ها 

سناتور جمهوری خواه، جان مک کین، رییس کمیته سرویس های مسلح سنا، این قطعنامه را «ساده نگرانه» خواند. او در بیانیه خود نوشت:

" رای ممتنع ایالات متحده، ما را همدست این حمله بی شرمانه(به منافع اسراییل) کرده است و نشان از یک فاصله گیری آزارنده از سابقه طولانی و دوحزبی کشور ما در دفاع از متحد ما اسراییل در سارمان ملل محسوب می شود. این قطعنامه همچون یک مانع بزرگ دیگر سر راه صلح بین اسراییلی ها و فلسطینی ها عمل می کند و دشمنان اسراییل را تقویت می نماید."

پل رایان، رییس جمهوری خواه مجلس نمایندگان نیز این اقدام شورای امنیت را «مطلقا شرم آور» خواند:

" رای امروز یک سیلی به صلح بود که الگویی خطرناک برای تلاش های دیپلماتیک بیشتر در جهت انزواء و اهریمن سازی از اسراییل ایجاد کرده است. حکومت یکپارچه جمهوری خواه ما(اشاره به دولت جمهوری خواه ترامپ و اکثریت جمهوری خواه کنگره) برای معکوس کردن روندهای آسیب رسان دولت فعلی، تلاش خواهد کرد و اتحاد ما را با اسراییل بازسازی خواهد نمود."

کمیته روابط عمومی اسراییل در آمریکا(آیپک) هم وتو نکردن قطعنامه توسط دولت آمریکا را «عمیقا آزاردهنده» توصیف کرد:

" با تصویب این قطعنامه، سازمان ملل یک بار دیگر همچون یک جلسه علنی برای انزواء و مشروعیت زدایی از اسراییل جلوه نمود- اسراییلی که تنها متحد باثبات و دموکراتیک آمریکا در خاورمیانه است!"

دولت اوباما منتقد شهرک سازی رژیم اسراییل در بیت المقدس شرقی و کرانه باختری بوده است. لیکن مقامات آمریکایی اوایل ماه دسامبر اعلام کردند که اوباما هیچ امیدی به ایجاد یک تغییر قابل ملاحظه در روند سازش فلسطین-اسراییل، پیش از خروج او از کاخ سفید ندارد.

 

 

مطالب مرتبط

تعداد بازدید از این مطلب: 1999
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








سلام دوستان وسروران عزیز به وبلاگ خودتان خوش آمدید امیدوارم لحظات شادی داشته باشید لطفا پس از خواندن و مشاهده هر مطلب نظرات خود را مرقوم فرمایید. متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود